Un blog despre Religie și ora de Religie. Din dragoste de Dumnezeu. Materiale didactice, fișe de lucru, manuale școlare.
Pagini
- Pagina de pornire
- Forum dedicat Orei de Religie (Portalul profesorului de Religie)
- Blogul de Religie
- Didactica Ortodoxă
- Blog Hrab Alexandru
- Linkuri educație
- Puzzles
- Pagina dedicată Sfântului Nicoale
- Povești moralizatoare
- Materiale Nașterea Domnului
- Materiale Învierea Domnului
- Softuri educationale
- Filme
- Pelerin în Țara Sfântă
- Să-i ajutăm pe cei în suferință
- Desene animate din 1990-2000: Marcelino pan y vino
- Desene animate din 1990-2000: Marcelino pan y vino S02
- Carti
- De pe net adunate și înapoi la lume date
Materiale pe clase
Faceți căutări pe acest blog
luni, 23 aprilie 2018
marți, 17 aprilie 2018
miercuri, 28 martie 2018
joi, 15 martie 2018
Profetul Daniel - clasa a V-a
Sfântul Profet Daniel
Profesorul amintește că
așa cum profetul Ilie a rămas neclintit în credința în Dumnezeu, opunându-se
regelui Ahab și reginei Izabela care doreau să impună cultul zeului Baal, așa
și profetul despre care vom vorbi astăzi, Profetul Daniel, a rămas neclintit în
credința sa, iar apoi face o scurtă recapitulare din lecția studiată anterior.
1.
Marchează
răspunsul corect.
Ø Profetul Ilie a trăit:
a. în
sec. al VIII-lea î. H.; b. în sec. al VIII-lea d.H.
Ø Regina Izabela dorea să impună
cultul:
a. zeului
Baal; b. adevăratului Dumnezeu.
Ø Profetul Ilie a vestit că vor urma:
a. 3
ani de secetă; b. 7 ani de secetă.
2.
Citește
următorul text
Un alt exemplu de tărie în mărturisirea
credinței este cel al Prorocului Daniel. Acesta a trăit în Iudeea, în secolul
al VI-lea î. Hr. Daniel a trăit vremurile în care țara sa a fost cucerită de babilonienii
conduși de Nabucodonosor al II-lea. Aceștia au provocat mari pierderi, distrugând
Templul de la Ierusalim și luând în robie o mare parte dintre evrei. Printre
cei luați ca robi
în Babilon, se afla si prorocul Daniel împreună cu
trei prieteni: Anania, Misail și Azaria.
Visând
un colos (statuie uriașă) cu capul de aur, regele le-a cerut înțelepților să
tâlcuiască visul spus de el. Daniel este cel care tâlcuiește visul, iar pentru
aceasta a fost pus guvernator peste Babilon. Din păcate regele uită de Dumnezeu
și își face un idol uriaș cerând ca toți să se închine idolului. Pentru că nu
au vrut să se închine idolului prietenii lui Daniel au fost aruncați într-un
cuptor de foc, dar nu au pățit nimic fiind păziți de un înger.
După mulți ani, nepotul lui
Nabucodonosor, Darius, ajunge rege și infiltrat de sfătuitorii lui, cere ca
toți să i se închine lui. Daniel și-a păstrat credința cea dreaptă și a mărturisit-o
cu dârzenie înaintea regilor închinători la idoli. Pentru stăruința sa în
credință și pentru refuzul de a se închina idolilor, prorocul Daniel a fost aruncat
într-o groapă cu lei flămânzi. Dar Dumnezeu, Care nu îi părăsește niciodată pe
cei drepți, a închis gura leilor printr-o minune, iar Daniel a ieșit nevătămat.
Numele
Daniel semnifică „Dumnezeu
este Judecătorul meu”și
este prăznuit pe 17 decembrie.
Pentru fixarea cunoștințelor, profesorul se va putea folosi de următoarele întrebări:
f. Ce învățăm de la Profetul Daniel?
a.
Ce funcție a îndeplinit profetul Daniel la curtea
regelui?
b.
De ce a fost ales Daniel să împlinească această
funcție.
c.
Ce lege au impus sfetnicii împreună cu împăratul?
d.
De ce a refuzat Daniel să împlinească porunca
regelui?
e.
Cum a fost pedepsit profetul Daniel?
|
f. Ce învățăm de la Profetul Daniel?
După aceasta cere acestora să coloreze imaginea cu profetul Daniel și
le pune spre audiție opera marelui compozitor Giuseppe Verdi, Nabuco,
numită după numele
regelui Nabucodonosor II și le cere să coloreze
imaginea cu profetul Daniel.
|
Bibliografie:
1. ***Trăirea
învățăturii de credință. Activități didactice pentru ora de religie creștin
ortodoxă - clasa a IV-a, ed. Partoș, Timișoara, 2013.
2. Alexa,
Cristian, Bîzoi, Marius, Ciuca, Sorina, Ionita, Dragos, Sova,
Mirela, Religie. Cultul Ortodox. Manual pentru clasa a V-a, Akademos Art, București,
2017.
3. Benga,
Cristina, Ciachir, Aurora, Ghițiu, Mihaela, Niculae, Ioana, Religie. Cultul Ortodox.
Manual pentru clasa a V-a, Corint, București, 2017.
4. Șebu,
Preot prof. univ. dr. Sebastian, Opriș,
Prof. Monica, Opriș, Prof. Dorin, Metodica predării Religiei, ed. Reîntregirea,
Alba Iulia, 2000.
marți, 13 martie 2018
Persecuțiile creștinilor - clasa a VI-a
Primii martiri creștin - clasa a VI-a from Hrabalexandru
Primii martiri creștini
Primii martiri creștini
Ce sunt persecuțiile?
Sunt piedicile și chinurile pe care le-au
întâmpinat creștinii pentru propovăduirea credinței creștine.
Când au început persecuțiile și când s-au
terminat?
Persecuțiile au început în anul 64 după
Hristos la comanda împăratului Nero și s-au terminat în anul 313 după Hristos
din porunca Sfântului Împărat Constantin cel Mare care a emis Edictul de
libertate religioasă de la Milan (Milano).
Cauzele persecuțiilor?
• Religioase
• Politice
• Moral-sociale
Cauzele religioase
Creștinii se închinau Dumnezeului Adevărat, în
timp ce necreștinii (pâgânii) se închinau zeilor. Din această cauză orice calamitate care se
abătea asupra Imperiului Roman era din vina creștinilor.
Cauzele politice
Creștinii refuzau să-l adore pe împăratul
Imperiului Roman ca pe un zeu. Nenorocirile care veneau asupra Imperiului Roman au dus la ideea că,
creștinii sunt dușmanii statului.
Pedepse aplicate creștinilor
Calitatea și numele de creștin era un motiv de
pedeapsă. Pedepsele au fost nenumărate și diferite. Amintim doar trei pedepse:
• Răstignirea
• Decapitarea
• Aruncarea creștinilor în arene ca hrană pentru
lei.
• Arderea pe rug.
Împărați persecutori
Împărații care i-au persecutat pe creștini au
fost mulți. Amintim doar trei împărați:
• Nero – în timpul lui au murit la Roma Sfinții
Apostoli Petru și Pavel. Tot el a dat foc Romei și a aruncat vina pe creștini.
• Domițian (81-96).
• Traian (98-11)
Sfinți martiri
Au
fost foarte mulți. Dintre ei amintim pe:
Sfinții Apostoli Petru și Pavel – decapitați
de Nero, 29 iunie;
Sfinții 40 de mucenici din Sevastia – 9 martie;
Sfântul Mare Mucenic Dimitrie Izvorâtorul de
Mir – 26 octombrie
sâmbătă, 3 martie 2018
Copiii învață ceea ce trăiesc
Copiii învață ceea ce trăiesc
În cazul
în care copiii sunt criticați în mod constant atunci când cresc, ei vor învăța
să condamne.
În cazul
în care copiii sunt crescuți cu ostilitate, ei vor învăța să se bată.
În cazul
în care copiii sunt crescuți cu teamă, ei vor învăța să fie precauți.
În cazul
în care copiii sunt crescuți cu milă, ei vor învăța să își plângă singuri de
milă.
În cazul
în care copiii sunt ridiculizați în timp ce sunt crescuți, ei vor învăța să fie
timizi.
În cazul
în care copiii sunt crescuți cu invidie, ei vor învăța la rândul lor să fie invidioși.
În cazul în care copiii sunt făcuți
de rușine în timp ce sunt crescuți, ei vor învăța să se simtă vinovați.
În cazul în care copiii sunt crescuți
cu toleranță, ei vor învăța să fie răbdători.
În cazul în care copiii sunt
încurajați în timp ce sunt crescuți, ei vor învăța să aibă încredere în ei înșiși.
În cazul în care copiii sunt lăudați
în timp ce sunt crescuți, ei vor învăța să se aprecieze.
În cazul în care copiii sunt aprobați
în timp ce sunt crescuți, ei vor învăța să se placă pe ei înșiși.
În cazul în care copiii sunt crescuți
într-o atmosferă de acceptare, ei vor învăța să vadă iubirea în lumea
exterioară.
În cazul în care copii sunt crescuți
într-o atmosferă de recunoaștere a meritelor lor, ei vor învăța să își stabilească
scopuri și obiective.
În cazul în care copiii sunt crescuți
într-o atmosferă de împărtășire, ei vor învăța să fie generoși.
În cazul în care copiii sunt crescuți
cu onestitate și într-o atmosferă dreaptă, ei vor învăța să creadă în adevăr și
în justiție.
În cazul în care copiii sunt crescuți
într-o atmosferă de securitate, ei vor învăța să creadă în ei înșiși și în cei
din jurul lor.
În cazul în care copiii sunt crescuți
cu prietenie, ei vor învăța că lumea este un loc minunat, în care merită să
trăiești.
În cazul în care copiii sunt crescuți
într-o atmosferă senină, ei vor învăța ce înseamnă pacea interioară.
Tu cum îți crești copiii?
Dorothy L. Nolte[1]
[1]
Jack Canfield și Mark Victor Hansen, Supă
de pui pentru suflet. Povești adevărate de viață care deschid inima și trezesc
spiritul, Traducere din limba engleză: Cristian Hanu, Adevăr Divin, Brașov,
2014, pp. 74-75.
vineri, 2 martie 2018
Profesorul – un evantai de roluri - Prof. Univ. Dr. Constantin Cucoș
Profesorul – un evantai de roluri
Profesorul este un facilitator, un dinamizator, un urmăritor al cuiva pe care dorește să-l pună pe o cale, să-l provoace, să-l potențeze, să-l înalțe. Este acel alter ego care însoțește și ajută copilul sau tânărul să se descopere, să reflecteze, să se cunoască pe sine, să se dirijeze. E un fel de „schelă” la care recurgem, într-o anumită perioadă, pentru construi o clădire, după care, după o perioadă, dispare pentru ca edificiul să se înfățișeze în toată specificitatea și splendoarea lui.
Care sunt calitățile pentru a fi un bun profesor? Întâi de toate, e nevoie de prezența unor abilități bazale, inițiale, ce ar trebui testate chiar la intrarea în dispozitivul de formare a profesorilor, având un caracter eliminatoriu: a) sociabilitate, capacitate empatică, dragoste față de copil și b) preexistența unui palier cultural destul de bine consolidat la nivelul aspirantului (cultură generală multidirecțională, cunoașterea și folosirea corectă a limbii române). Apoi, invocăm calitatea de model viu, psihocomportamental al profesorului, prin ce comunică și cum se comportă. Profesorul trebuie să își asume statutul unui delegat al comunității care va transmite un sistem de valori dinspre societate către individ; el nu se mai reprezintă pe el însuși, ci devine exponentul vremii și al lumii lui, difuzând, înspre predecesori, ceea ce înaintașii sau contemporanii au creat: idei, forme expresive, experiențe semnificative, comportamente dezirabile la un moment dat. De asemenea, un bun profesor trebuie să dispună de o consistentă cultură științifică în domeniul pe care îl reprezintă, să fie la curent cu ceea ce este nou și relevant în disciplina pe care o predă. Ca să îi înveți pe alții matematică sau filosofie, trebuie să îți interiorizezi cunoștințe, metodologii, abilități, atitudini etc. congruente cu moduri ale cunoașterii sau ale practicii specifice domeniului pe care îl reprezinți.
Citește mai departe la https://www.literaturadeazi.ro/rubrici/de-magistro/profesorul-un-evantai-de-roluri-23172
Abonați-vă la:
Postări (Atom)