vineri, 9 noiembrie 2018

Laura Stifter, profesoară de religie: „Ideea «crede şi nu cerceta» nu este o idee biblică“


Laura Stifter, profesoară de religie:
„Ideea «crede şi nu cerceta» nu este o idee biblică“


                        Laura Stifter a devenit în acest an profesoară de religie la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul“ din Bucureşti şi nu consideră lipsa ei de vedere ca pe o problemă în exercitarea profesiei de dascăl.
De ce există răul în lume, de ce suferim o eternitate consecinţele acţiunilor noastre din timpul vieţii care e atât de scurtă sau cum se poate ca sufletul să existe veşnic dacă are un început? Astfel de subiecte se regăsesc printre cele discutate de elevii colegiului „Mihai Viteazul“ din Capitală la ora de religie, începând din acest an, de când la catedră a ajuns Laura Stifter, o profesoară nevăzătoare, în vârstă de doar 26 de ani. Laura predă religia într-un stil complet diferit faţă de cel cu care ne-am obişnuit, cel strict confesional, atât de blamat pentru felul în care îi constrânge pe elevi. Ca să ajungă la catedră, Laura a avut nevoie, printre altele, de o memorie incredibilă. Toate examenele, de la Bacalaureat şi până la examenul de titularizare, le-a susţinut dictând.  „Candidatul cu dizabilităţi dictează conţinutul lucrării către un profesor care să fie de altă specialitate decât cea la care se susţine examenul, profesor numit de inspectorat. Examenul se susţine într-o sală diferită de ceilalţi candidaţi şi cu alţi doi profesori supraveghetori, ca să nu fie nicio suspiciune“, mi-a explicat Laura înainte de interviu. 
Citeste mai mult: adev.ro/phnma8

luni, 18 iunie 2018

Scrisoarea unei mame către elevii săi


Scrisoarea unei mame către elevii săi

,,Nu fiți trişti că s-a terminat, Fiți veseli că s-a întâmplat!”
Pe parcursul anului şcolar, v-am spus mereu „dragi copiluți", iar voi aţi simţit că într-adevăr mi-aţi fost şi îmi sunteţi dragi. V-am considerat întotdeauna pe toţi copiii mei de la şcoală, n-am făcut niciodată vreo diferenţă între voi şi am încercat, cât am putut de bine, să vă înţeleg în orice clipă şi bucuriile, şi micile voastre probleme, să creez o atmosferă de lucru caldă, din care să lipsească stresul şi teama. 
Să vă fac să veniţi cu drag în clasa noastră în fiecare zi, unde să vă simţiţi liberi şi preţuiţi la adevărata voastră valoare...V-am arătat iubirea şi respectul meu prin conştiinciozitate, seriozitate, punctualitate, corectitudine, prin tot ceea ce am făcut împreună pe parcursul acestui an.
M-am bazat întotdeauna pe trăsăturile voastre pozitive de caracter, pe ceea ce aţi avut mai bun fiecare dintre voi, considerând că aşa voi reuşi să vă fac să va deschideţi frumos asemeni petalelor unei flori. Şi, într-adevăr, am reuşit în acest fel să vă liniştesc pe cei mai nerăbdători, să vă dau curaj şi încredere celor timizi, să vă fac atenţi atunci când unii dintre voi eraţi distraţi, să vă dau la toţi certitudinea că, împreună, vom reuşi să trecem peste toate hopurile şi să ajungem cu bine la capătul drumului. V-am considerat partenerii mei în educaţie, v-am ascultat şi v-am respectat întotdeauna părerile.
 M-am bucurat pentru progresul fiecăruia dintre voi, oricât de mic a fost el, şi am găsit mereu un cuvânt de laudă, pentru a vă stimula şi a vă îndemna să aveţi încredere în forţele voastre, să continuaţi, fiindcă sunteţi pe drumul cel bun. M-a preocupat în mod deosebit educarea voastră în spiritul omeniei, al cinstei, al respectului faţă de voi înşivă, în primul rînd, şi apoi faţă de ceilalţi, educarea în spiritul muncii şi-al hărniciei.
Aş vrea să pot da timpul înapoi... Să-i primim iarăşi cu aplauze şi cu vorbe de laudă pe „olimpicii” noştri, de la limba română şi matematică, să-i încurajăm pe toţi participanţii şcolii noastre la diferite concursuri județene, naționale şi internationale, să fim iarăşi mândri de rezultatele obținute, să simţim că toate inimile bat cu aceeaşi forţă şi tărie şi sunt pe aceeaşi lungime de undă. 
Privind în urmă, totul ni se pare acum atât de simplu şi de uşor.
La toamnă, veţi păşi în clasa a V-a... Nu trebuie să fiţi speriaţi, deoarece aveţi cunoştinţe, priceperi şi abilităţi care să vă ajute să faceţi faţă cu bine cerinţelor începutului de ciclu gimnazial. Voi trebuie doar să continuaţi munca, să nu vă daţi bătuţi la primul insucces, să fiţi mereu conştiincioşi şi perseverenţi. Vă doresc să păşiţi încrezători spre clasa a V-a, să creşteţi frumoşi şi sănătoşi la trup şi la minte, să învăţaţi cu sârguinţă, spre bucuria părinţilor voştri şi, desigur, şi spre bucuria mea. 
Vă doresc să străluciţi cât mai frumos, să ardeţi şi să răspândiţi lumină în jurul vostru, să lăsaţi urme pe unde veţi trece...Şi, indiferent de înălţarea voastră în zborul vieţii, străduiţi-vă cât veţi putea de mult să rămâneţi mereu OAMENI...
Cu toată dragostea mea pentru voi,
Doamna învăţătoare Nicoleta Kadar


joi, 15 martie 2018

Profetul Daniel - clasa a V-a

Sfântul Profet Daniel
     Profesorul amintește că așa cum profetul Ilie a rămas neclintit în credința în Dumnezeu, opunându-se regelui Ahab și reginei Izabela care doreau să impună cultul zeului Baal, așa și profetul despre care vom vorbi astăzi, Profetul Daniel, a rămas neclintit în credința sa, iar apoi face o scurtă recapitulare din lecția studiată anterior.
1.      Marchează răspunsul corect.
Ø  Profetul Ilie a trăit:
a.       în sec. al VIII-lea î. H.; b. în sec. al VIII-lea d.H.
Ø  Regina Izabela dorea să impună cultul:
a.       zeului Baal; b. adevăratului Dumnezeu.
Ø  Profetul Ilie a vestit că vor urma:
a.       3 ani de secetă; b. 7 ani de secetă.
2.      Citește următorul text
Un alt exemplu de tărie în mărturisirea credinței este cel al Prorocului Daniel. Acesta a trăit în Iudeea, în secolul al VI-lea î. Hr. Daniel a trăit vremurile în care țara sa a fost cucerită de babilonienii conduși de Nabucodonosor al II-lea. Aceștia au provocat mari pierderi, distrugând Templul de la Ierusalim și luând în robie o mare parte dintre evrei. Printre cei luați ca robi
în Babilon, se afla si prorocul Daniel împreună cu trei prieteni: Anania, Misail și Azaria.
            Visând un colos (statuie uriașă) cu capul de aur, regele le-a cerut înțelepților să tâlcuiască visul spus de el. Daniel este cel care tâlcuiește visul, iar pentru aceasta a fost pus guvernator peste Babilon. Din păcate regele uită de Dumnezeu și își face un idol uriaș cerând ca toți să se închine idolului. Pentru că nu au vrut să se închine idolului prietenii lui Daniel au fost aruncați într-un cuptor de foc, dar nu au pățit nimic fiind păziți de un înger.
După mulți ani, nepotul lui Nabucodonosor, Darius, ajunge rege și infiltrat de sfătuitorii lui, cere ca toți să i se închine lui. Daniel și-a păstrat credința cea dreaptă și a mărturisit-o cu dârzenie înaintea regilor închinători la idoli. Pentru stăruința sa în credință și pentru refuzul de a se închina idolilor, prorocul Daniel a fost aruncat într-o groapă cu lei flămânzi. Dar Dumnezeu, Care nu îi părăsește niciodată pe cei drepți, a închis gura leilor printr-o minune, iar Daniel a ieșit nevătămat.
            Numele Daniel semnifică Dumnezeu este Judecătorul meuși este prăznuit pe 17 decembrie.



 


Pentru fixarea cunoștințelor, profesorul se va putea folosi de următoarele întrebări:
a.        Ce funcție a îndeplinit profetul Daniel la curtea regelui?
b.       De ce a fost ales Daniel să împlinească această funcție.
c.        Ce lege au impus sfetnicii împreună cu împăratul?
d.       De ce a refuzat Daniel să împlinească porunca regelui?
e.        Cum a fost pedepsit profetul Daniel?





           f.      Ce învățăm de la Profetul Daniel?
 După aceasta cere acestora să coloreze imaginea cu profetul Daniel și 
le pune spre audiție opera marelui compozitor Giuseppe Verdi, Nabuco, numită după numele 
regelui Nabucodonosor II și le cere să coloreze imaginea cu profetul Daniel.

Bibliografie:
1.       ***Trăirea învățăturii de credință. Activități didactice pentru ora de religie creștin ortodoxă - clasa a IV-a, ed. Partoș, Timișoara, 2013.
2.       Alexa, Cristian, Bîzoi, Marius, Ciuca, Sorina, Ionita, Dragos, Sova, Mirela, Religie. Cultul Ortodox. Manual pentru clasa a V-a, Akademos Art, București, 2017.
3.       Benga, Cristina, Ciachir, Aurora, Ghițiu, Mihaela, Niculae, Ioana, Religie. Cultul Ortodox. Manual pentru clasa a V-a, Corint, București, 2017.
4.       Șebu, Preot prof. univ. dr. Sebastian, Opriș, Prof. Monica, Opriș, Prof. Dorin, Metodica predării Religiei, ed. Reîntregirea, Alba Iulia, 2000.

Faceți căutări pe acest blog