Un blog despre Religie și ora de Religie. Din dragoste de Dumnezeu. Materiale didactice, fișe de lucru, manuale școlare.
Pagini
- Pagina de pornire
- Forum dedicat Orei de Religie (Portalul profesorului de Religie)
- Blogul de Religie
- Didactica Ortodoxă
- Blog Hrab Alexandru
- Linkuri educație
- Puzzles
- Pagina dedicată Sfântului Nicoale
- Povești moralizatoare
- Materiale Nașterea Domnului
- Materiale Învierea Domnului
- Softuri educationale
- Filme
- Pelerin în Țara Sfântă
- Să-i ajutăm pe cei în suferință
- Desene animate din 1990-2000: Marcelino pan y vino
- Desene animate din 1990-2000: Marcelino pan y vino S02
- Carti
- De pe net adunate și înapoi la lume date
Materiale pe clase
Faceți căutări pe acest blog
joi, 16 noiembrie 2017
marți, 31 octombrie 2017
Sfânta Taină a preoției - clasa a VI-a (clipuri video+fișe de lucru)
Pentru această lecție am folosit clipul video de aici:
și cel de aici în ceea ce privește veșmintele preoțești.
VESMINTELE_PREOTULUI from Alin Mihaila on Vimeo.De asemenea, m-am folosit de fișa de lucru pe care am găsit-o aici: http://video.elearning.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2016/06/FisePREL/Gimnaziu/Vesmintelepreotului-Fi%C8%99a1.pdf
Dar am și creat două fișe:
Taina Preoție - Fișe de Lucru clasa a VI-a by Alexandru Hrab on Scribd
Fișele se găsesc word la acest link: http://www.mediafire.com/file/3eit996uutdk8g9/taina+preotiei+word.zip și de aici: http://www.didactic.ro/materiale-didactice/taina-preotiei
Iar alături de acestea pentru o mai bună desfășurare a lecției vă pun o colecție de imagini cu preoți pe care am găsit-o pe internet. Spor la predat!
vineri, 13 octombrie 2017
Rugăciune
Am folosit la o oră această rugăciune. Din păcate nu știu autorul, dar mă bucur să o împart cu voi. Învățați-vă copiii să se roage cu rugăciuni simple, versificate.
Rugăciune
Îți mulțumesc, o Doamne că seara a
sosit,
Și toată ziua-n pace, cu bine m-ai
păzit.
Îți mulțumesc de grija ce-mi poartă
cei iubiți,
De toată bucuria, pe care mi-o
trimiți.
Te rog să mă ierți Iisuse, de tot
ce Te-am întristat,
Și ajută-mi mai departe, să cresc
tot mai curat.
Trimite-mi îngerașii să-mi fie
păzitori,
Să-mi fie somnul dulce, Iisuse
până-n zori.
Și încă-odată Doamne, adânc Îți
mulțumesc
De darurile Tale, mă-nchin și Te slăvesc.
joi, 5 octombrie 2017
Dragi profesori MULȚUMIM! - prof. Marius C. Cimpoae
Dragi
profesori MULȚUMIM!
A
fi profesor înseamnă a te ridica deasupra tuturor elevilor şi, totuşi, a te
coborî ”la mintea lor”.
*A fi profesor înseamnă a fi capabil de a face 180
de lucruri în acelaşi timp, care nu au nicio legătură cu obiectul pe care îl
predai.
*A fi profesor înseamnă a comunica zilnic tuturor
elevilor cunoştinţe fundamentale pentru ei şi, în cele mai multe cazuri, să şi
ai dreptate.
*A fi profesor înseamnă a-ţi găsi mai mult timp pentru
alţii decât pentru tine.
*A fi profesor înseamnă a avea veşnic pe faţă un
zâmbet care poate rezista reducerilor de salariu, copiilor cu probleme,
părinţilor îngrijoraţi.
*A fi profesor înseamnă a-ţi continua meseria şi
atunci când părinţii îţi pun fiecare mişcare la îndoială şi când alţii nu te
susţin.
*A fi profesor înseamnă a avea 6 perechi de mâini,
să ajungi să le faci pe toate, dar mai ales 3 perechi de ochi: o pereche să-l
vadă pe elev aşa cum este el în realitate şi nu cum l-au etichetat alţii; altă
pereche să fie plasată la spate pentru ca profesorul să vadă ce nu este de
văzut, dar trebuie cunoscut; ochii din faţă sunt doar pentru a vedea cum se
comportă copilul, pentru ca mai apoi să poată reflecta asupra acestui
comportament şi să poată spune: “ Înţeleg şi cred în tine”.
*A fi profesor înseamnă a veni la muncă chiar şi
când eşti bolnav, înseamnă a preda unei clase de copii care nu vor să înveţe,
înseamnă a păstra un loc special în inima ta pentru copiii care nu sunt ai tăi,
înseamnă a înţelege toate frământările prin care trec cei aflaţi în
dificultate.
*A fi profesor înseamnă a avea inimă bună, dar şi
dură uneori, înseamnă a juca câte o scenetă în fiecare oră cu alţi actori.
*A fi profesor înseamnă a avea pe obraz o lacrimă:
pentru bucuria şi mândria de a vedea cum un copil reuşeşte să rezolve şi cea
mai mică sarcină; pentru singurătatea copiilor cărora le e greu să se adapteze;
pentru compasiunea faţă de sentimentele părinţilor. Lacrima pe obraz vine din
durerea de a nu putea ajunge la unii copii şi dezamăgirea pe care o simt ei;
vine când profesorul a stat un an sau mai mulţi cu o clasă şi trebuie să-şi ia
rămas bun de la acei copii şi să fie gata să întâmpine o nouă generaţie.
*Cine poate să înţeleagă toate acestea, acela
înseamnă că e profesor şi drumul lui, cu bucurii şi cu dezamăgiri, se va
împleti cu destinul copiilor pe care îi va educa şi îi va pregăti pentru viaţă.
via Daniel Alex Milencovici
Dragi colegi de pretutindeni, vă doresc tuturor
sănătate şi înțelepciune, putere de muncă, dar şi realizări frumoase alături de
elevii noştri!
prof. Marius C. Cimpoae
Rectorul UVT, Marilen Pirtea, cere ”șase măsuri de bun-simț” pentru dascăli
Rectorul
UVT, Marilen Pirtea, cere ”șase măsuri de bun-simț” pentru dascăli
El a lansat un apel
către guvernanți de Ziua Cadrelor Didactice (World Teachers’ Day).
Respectul și responsabilitatea față
de dascăli, față de educație, se citesc în acțiunile guvernanților, nu în
declarațiile publice ale acestora. A putea preda liber, fără constrângeri, a
preda în libertate și a da astfel forță dascălilor, a-i face mai puternici este
un dar, susține rectorul Universității de vest din Timișoara. ”Mă văd nevoit a
sublinia abordarea greșită a administrației social-democrate, care consideră că
singura măsură a respectului față de dascăli este salariul, nici această
abordare nefiind însă lipsită de capcane. Nu doresc să fac referire la
înșelătoria din spatele măririlor salariale, ci să subliniez faptul că dincolo
de remunerarea corectă, guvernul este dator educației, dascălilor, cu o serie
de măsuri de bun-simț.
Astfel, am creionat șase demersuri
care pot fi realizate „din stilou”, fără întârziere, măsuri care au în mijlocul
lor profesorul și elevul. Domnilor guvernanți, vreți să demonstrați respect
față de DASCĂLI? Faceți-le cadou, de ziua lor, aceste șase inițiative pe care
le puteți implementa cu ușurință, numai voință să aveți.
1. Scoateți
condica de prezență din școli, dascălii nu sunt funcționari în uzine. Chiar
dacă sunt plătiți din bani publici, ca și universitarii și medicii, activitatea
dascălilor are alt specific, normarea ca la uzină nu este potrivită, este
jignitoare și este frustrantă!
2. Debirocratizați
evaluarea profesorilor și lăsați dascălii să se ocupe în primul rând de elevii
lor. Restructurați grila de evaluare a dascălilor din preuniversitar prin
eliminarea aspectelor birocratice din aceasta și introduceți și/sau creșteți
ponderea activităților cu elevii și a rezultatelor acestora măsurate prin
progresul școlar. Așa vom valoriza dascălii care au o contribuție însemnată la
educația elevilor lor.
3. Lăsați
dascălul să-și aleagă singur materialele auxiliare. Cadrul didactic are
capacitatea, dreptul și chiar obligația să-și elaboreze și/sau selecteze
auxiliarele didactice, un învățământ centrat pe elev nu are nevoie de auxiliare
aprobate de la minister. Preselecția unor auxiliare este o insultă adusă
competențelor profesionale ale cadrelor didactice din preuniversitar. Avem
manuale aprobate de minister, este suficient.
4. Organizați
concursuri pe bune pentru directorii de școală și pentru inspectorii școlari.
Încetați cu favoritismele, cu impunerea oamenilor de partid în poziții de
conducere și lăsați aceste locuri pentru specialiști recunoscuți de colegii
lor.
Citiți mai multe directe de la Sursă: http://evz.ro/rectorul-uvt-cere-sase-masuri-de-bun-simt-pentru-dascali.html?&page=1
duminică, 1 octombrie 2017
Crearea lumii Clasa a V-a
Crearea lumii
Clasa a V-a
Ne vom referi la
crearea lumii văzute:
Obiectiv:
Ex. 1: La sfârșitul
orei elevii vor fi capabili să afirme că Dumnezeu este creatorul lumii în urma
explicațiilor profesorului și / sau a vizionării filmului ori a audierii
lecției / citirii din Sfânta Scriptură.
Ex. 2: La sfârșitul orei elevii vor fi
capabili să enumere zilele creației în urma în urma explicațiilor profesorului
și / sau a vizionării filmului ori a audierii lecției / citirii din Sfânta
Scriptură.
Materiale:
Sfânta
Scriptură, Mica Biblie, Pc., Video-Proiector, Tablă, fișă de lucru, caietul
elevilor.
Desfășurare lecției:
Folosindu-se de
Sfânta Scriptură profesorul explică elevilor că lumea este creată de Dumnezeu
(Sfânta Treime). Dumnezeu Tatăl a avut hotărârea de a aduce la existență lumea:
Iisus Hristos a dus la îndeplinire planul Tatălui, iar Duhul Sfânt conduce la
desăvârșire toată creația.
Pe
tablă profesorul notează:
o
Fiul: (In 1, 3): „Toate prin El s-au
făcut!”
o
Duhul Sfânt (Facere 1, 2): „…Duhul lui
Dumnezeu se purta deasupra apelor”.
o
Sf. Treime (Facere 1, 26): „Și a zis
Dumnezeu să facem om după chipul și după asemănarea noastră…”
Notează apoi zilele creației:
Zilele creației:
Ziua I
– materia brută și lumina;
Ziua a II-a
– bolta cerească (a despărțit apele de sus de cele de jos);
Ziua a III-a
– oceanele, măriile, fluviile; uscatul cu ierburile și plantele;
Ziua a IV-a
– luminătorii cerului: soarele, luna, stelele (planetele)
Ziua a V-a
– viețuitoarele din apă și păsările cerului
Ziua a VI-a
– animalele (dup felul lor) + omul.
Pentru
fixarea cunoștințelor se poate folosi de o ghicitoare / o strofă dintr-o poezie
/ imagine de colorat. Pe imagine poate cere ca elevii să noteze ordinea zilelor
creației:
„Fiindcă orice adunam
Și oriunde mă uitam
Prin
toate-L vedeam mereu
Doar pe bunul… Dumnezeu”
Sau:
„El a făurit pământul
Ape,
munții minunați
Norii,
soarele și vântul
Codrii,
sunt de El creați”.
Ori:
„Păsărele sprintenele
Toate ciripesc mereu,
Iar cu glasul lor și ele
Preamăresc pe Dumnezeu”.
Eu
am selectat imaginea creației sub formă de triunghiuri (Vezi imagine). Pe internet găsim
nenumărate alte imagini. În următoarele linkuri găsiți câteva materiale
orientative:
http://profuhrab.blogspot.ro/2016/05/omul-se-bucura-de-creatia-lui-dumnezeu.html
- Filmuleț despre creație și aici găsiți alte filmulețe: https://religieinscoala.blogspot.com/2021/01/omul-se-bucura-de-creatia-lui-dumnezeu.html
http://profuhrab.blogspot.ro/2016/02/fisa-omul-se-bucura-de-creatia-lui.html
- o fișă sub formă de carte folosită pentru clasa I.
Acest conținut este orientativ și
fiecare poate să-și facă lecția cu diferite metode și cât mai atractiv.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)