Un blog despre Religie și ora de Religie. Din dragoste de Dumnezeu. Materiale didactice, fișe de lucru, manuale școlare.
Pagini
- Pagina de pornire
- Forum dedicat Orei de Religie (Portalul profesorului de Religie)
- Blogul de Religie
- Didactica Ortodoxă
- Blog Hrab Alexandru
- Linkuri educație
- Puzzles
- Pagina dedicată Sfântului Nicoale
- Povești moralizatoare
- Materiale Nașterea Domnului
- Materiale Învierea Domnului
- Softuri educationale
- Filme
- Pelerin în Țara Sfântă
- Să-i ajutăm pe cei în suferință
- Desene animate din 1990-2000: Marcelino pan y vino
- Desene animate din 1990-2000: Marcelino pan y vino S02
- Carti
- De pe net adunate și înapoi la lume date
Materiale pe clase
Faceți căutări pe acest blog
vineri, 14 februarie 2020
vineri, 7 februarie 2020
Cartea Cărților - O aventură uriasă - Sezonul 1 Episodul 6 - David - Clasa I
Nu știu cât de adecvat este filmul pentru clasa I. Dar până la un anumit moment poate fi privit de elevi.
sâmbătă, 1 februarie 2020
Copilul, pâinea și Hristos
Copilul,
pâinea și Hristos
În
copilărie cunoșteam această povestioară sub formă de poezie. Azi am (re)găsit-o.
Îmi amintește de povestea lui Marcellino: http://hrabalexandru.blogspot.com/2014/11/marcellino-o-minune-de-baietel-filmele.html
A
fost odată un băiat, care se pierduse de părinții săi, așa că nu știa de unde-i
și al cui este. Și fiindcă băiatul acela era foarte curățel și frumușel și pe
deasupra și foarte isteț, l-a luat un boier de suflet și l-a dus la curtea sa,
ca să-l crească. Nu departe de curtea boierului era biserica satului, iar la
portița bisericii se afla o cruce mare, pe care era zugrăvit chipul Maicii
Domnului cu Pruncul Iisus în brațe. Băiatul găsit trecând odată pe lângă
biserică și dând cu ochii de chipul Domnului nostru Iisus Hristos, a crezut că
acela nu-i chip, ci un băiețel viu ca și el. De aceea, mai pe urmă, ori de câte
ori căpăta el de mâncare, și mai ales pâine, n-o mânca singur, ci îndată fugea
cu ea până la porțile bisericii și o împărțea cu Domnul Iisus Hristos, zicând:
- Na,
Mititelule, mănâncă și Tu, că știu vă vei fi flămând! Iisus Hristos întindea
mâna și lua pâinea. Așa s-a întâmplat de mai multe ori, în mai multe zile și
săptămâni la rând. De la o vreme însă, bogatul băgă de seamă că băiatul găsit,
de câte ori primește o bucată de pâine fuge cu ea în curtea bisericii.
- Ce
faci tu cu pâinea, mai băiete, că tare repede o isprăvești?
- Ce
să fac? – răspunse bunul copilaș, ia, o împarte cu mititelul acela de la poarta
bisericii.
Dar boierul nu știa de care mititel
era vorba. Credea că va fi vorba de vreun băiat din sat, cu care împarte,
copilul găsit, în fiecare zi, pâinea. De aceea, s-a supărat boierul și a zis:
- Dacă
e așa, apoi du-te la mititelul acela, s-ți dea el de acum înainte mâncare, că
eu nu-ți mai dau nimica!
Bietul copil! Acum iar era al nimănui.
Așteptă o zi, două, dar boierul nu-i mai dădu nimica de mâncare. Începu să
plângă cu lacrimi mult. Apoi se duse la portița bisericii, se opri lângă cruce
și zise către pruncul Iisus.
- Pruncule, eu n-am căpătat, în
zilele acestea, nimic de mâncare și-s tare flămând. Abia mă mai țin pe
picioare... Dacă ai, dă-mi și mie puțin!... Ști, că și eu ți-am dat, când am
avut!...
Abia a terminat de spus aceste
cuvinte și iată, că Maica Domnul, din chip, se dădu jos, prefăcută într-o
femeie adevărată, vie, scoase o pâine de grâu, albă și mare cât o rotiță de plug
și întinzând-o băiatul găsit, îi zise:
- Na,
puiule! Că cine dă, lui și dă! Ti ai dat fiului meu, Lui Iisus. Acum eu îți
întorc darul, ca să ai ce mânca multă vreme![1]
„Mai fericit este a da decât a lua” (Fapte 20,
35)
luni, 27 ianuarie 2020
vineri, 10 ianuarie 2020
Smartphonul, Internetul și Crăciunul Pr. Liviu Vidican Manci
Smartphonul, Internetul și Crăciunul
Pr. Liviu Vidican Manci
Nașterea
Domnului vine cu multă bucurie pentru creștinii credincioși. E sărbătoarea
darurilor, a generozității, a timpului petrecut în familie. Pentru cei care au
copii și nepoți, încă suficient de mici pentru a se arăta încântați de cadouri,
bucuria e îndoită. Pentru școlari e timp de vacanță, de liniștire după un
semestru extrem de complicat, scurt și solicitant. Cei mai norocoși dintre ei
au plănuit concediul cu părinții, la munte sau la țară, ceilalți nu au niciun
plan concret. Cel mai probabil își doresc să stea și să se relaxeze, să oprească
timpul și să uite de tot ce îi poate împovăra.
Dacă pentru prima
categorie lucrurile se anunță clare, pentru a doua m-aș arăta mai îngrijorat.
Cum să se relaxeze? Cum să se recreeze? Demult nu mai e un lux ca adolescentul
român, să nu mai vorbim de student și tânăr în general, să-și permită un
telefon inteligent. Mai mult sau mai puțin scump, companiile de IT au gândit
progrămele care să ruleze cu generozitate și, mai mult decât orice, să aibă
acces la Internet. Acest acces nelimitat la Internet stă sub complexul joc al
luminii și umbrelor. În acest scurt articol aș insista mai mult pe zonele
întunecate încercând la final câteva linii practice.
Citește integral
aici: Sursa: https://radiorenasterea.ro/smartphonul-internetul-si-craciunul/?fbclid=IwAR0YtOhZNTzHwf6K9pqb-xEpDOvpJt-xtKmKHu7sm6xNMjJwMwbIpCaFOGA
1.
În zilele de sărbătoare mergeți
împreună la biserică, iar seara și dimineața rugați-vă cu copiii dumneavoastră;
2.
Nu vă lăsați copilul mai mult de o
oră pe zi să se joace pe computer sau smartphone, dăunează grav sufletului și
minții;
3.
Întrebați-vă copilul ce-l pasionează
în lucrul pe calculator și ce conținuturi on-line preferă pentru a ști de ce
să-l feriți;
4.
Duceți-vă copilul, dacă e posibil, la
țară și încurajați-l să petreacă cât mai mult timp în aer liber;
5.
Învățați-vă copilul că o carte poate
fi mai valoroasă decât o tabletă sau un telefon inteligent;
6.
Dacă tot e Crăciun și vrea pe
YouTube, indicați-i câteva colinde tradiționale și ascultați-le împreună;
7. Nu
uitați, faptul că poate sta ore în șir în fața electronicelor nu-l face mai
deștept, ci mai fragil intelectual.
Academia Română se opune introducerii de noi materii și diminuării disciplinelor vechi „verificate de la Renaștere încoace”
Academia Română se opune introducerii de noi materii și diminuării
disciplinelor vechi „verificate de la Renaștere încoace”
Punctul de vedere al Academiei Române
privind unele aspecte ale învăţământului preuniversitar din România
Recentele constatări date
publicităţii, referitoare la procentajul ridicat al elevilor români afectaţi de
analfabetismul funcţional, dar şi îngrijorarea produsă de analfabetismul primar
(cauzat de neputinţa şcolarizării tuturor copiilor de vârstă şcolară) şi de
abandonul şcolar, determină Academia Română să propună un set de măsuri,
reieşite din experienţa celui mai înalt for de consacrare a valorilor
intelectuale şi de cercetare din România. În plus, în contextul fixării unui
număr mai mic de ore pe săptămână pentru învăţământul preuniversitar, există
riscul reducerii timpului alocat unor discipline şcolare clasice.
Până la adoptarea unei noi legi a
educaţiei naţionale, menită să fie stabilă şi să cuprindă, mai mult principii
decât date concrete (acestea trebuie să fie detaliate în statute şi
regulamente), este nevoie de un set de măsuri care să stabilizeze şcoala
românească şi să-i confere perspective bune de dezvoltare, fără a ceda în faţa
unor presiuni conjuncturale, derivate dintr-o percepţie pripită asupra
schimbărilor din societatea contemporană şi lipsită de o analiză profundă şi
riguroasă. În acest sens, semnalăm şi propunem următoarele:
1. Presiunea nejustificată de a
introduce noi discipline şcolare trebuie să fie oprită, prin crearea, în cadrul
materiilor existente, a noi conţinuturi care să răspundă dinamicii societăţii
contemporane. Astfel, protecţia mediului, combaterea poluării se pot studia la
Geografie, educaţia financiară şi bancară la Ştiinţe sociale şi la Istorie (în
liceu), educaţia civică şi constituţionalismul la Istorie, nutriţia sănătoasă,
educaţia igienică şi educaţia sexuală la Biologie, circulaţia pe drumurile
publice la Dirigenţie etc. Practic, nu există discipline şcolare actuale în
cadrul cărora să nu se plieze temele stringente pentru actualitate. Propunerile
de a introduce discipline noi şi de a le elimina sau diminua pe cele vechi –
verificate de la Renaştere încoace – sunt lipsite complet de realism şi de
spirit pedagogic. De asemenea, ideea de a avea mai multe discipline încheiate
cu medii semestriale şi anuale şi derulate în câte o oră pe săptămână este
lipsită de orice fel de fundamentare psiho-pedagogică. Disciplinele de o oră pe
săptămână au cea mai slabă eficienţă în procesul de predare-învăţare.
2. Presiunea prin care se cere
eliminarea sau reducerea drastică a teoriei în favoarea susţinerii
deprinderilor practice are, de asemenea, un grad mare de periculozitate. În
şcoală, teoria şi practica trebuie să fie îngemănate într-o sinteză armonioasă,
fără de care rezultatele ajung să fie dezastruoase. Fără cunoştinţe teoretice
temeinice, acumulate în memoria elevilor, deprinderile practice... citește mai
departe aici.
joi, 9 ianuarie 2020
Abonați-vă la:
Postări (Atom)