sâmbătă, 29 februarie 2020

Aplicații și site-uri utile pentru profesori

Aplicații și site-uri utile pentru profesori

 

 

A.    https://translate.google.ro/?hl=ro&tab=TT – Google Translate – cuprinde funcții de tradus cuvinte, funcție audio, tradus documente și fotografii

B.     https://www.didactic.ro/instrumente-interactive/creati-rebus - permite creare de rebusuri

C.     http://www.readwritethink.org/ - diverse informații, dar și o aplicație de a crea rebusuri: http://www.readwritethink.org/classroom-resources/student-interactives/crossword-puzzles-30068.html

D.    https://crosswordlabs.com/ - aplicație pentru rebusuri

E.     De la Discovery întâlnim această aplicație utilă în crearea de rebusuri http://puzzlemaker.discoveryeducation.com/WordSearchWithMessageSetupForm.asp

F.      https://www.puzzle-maker.com/ - un alt soft pentru rebusuri

G.    https://www.gimp.org/downloads/ - editor de imagini gratuit

H.    https://inkscape.org/ - un alt editor de imagine gratuit

I.        https://www.libreoffice.org/download/download/ - editor word și PP asemănător suite Office de la Microsoft.

J.       https://www.digitaliada.ro/materiale-premiate - diverse materiale cuprinse în programul Digitaliada

K.    https://www.manuale.edu.ro/ - Manualele Digitale din România

L.     https://books.google.ro/ - găsim numeroase cărți. Unele se pot citi integral, altele pe fragmente. De asemenea, cărțile pot fi cumpărate.

M.   https://scholar.google.com/ - studii, cărți, referate – un motor de căutare pe domeniul educației

N.    https://calibre-ebook.com/ - Softul citește documente în format electronic MOBI, LIT, PRC, EPUB, ODT, HTML, CBR, CBZ, RTF, TXT, PDF și LRS.

O.    https://stellarium.org/ - pentru profesorii de geografie și fizică. Softul dispune de o simulare 3D a cerului înstelat. Varianta standard cuprinde peste 600.000,iar extra cuprinde peste 210 milioane de stele

P.      https://www.geogebra.org/?lang=ro - Aplicații Matematice GeoGebra. Obțineți instrumentele noastre online gratuite pentru grafice, geometrie, 3D și mai mult!

Q.    http://www.dudamath.com/ - Creați și calculați cu ușurință expresii aritmetice în diferite moduri.

R.     https://prezi.com/ - prezentări

S.      https://kahoot.com/ - teste online

T.     https://wordwall.net/ro - ne permite să creăm diferite exerciții

U.    https://learningapps.org/ - asemănător cu cel de mai sus


marți, 18 februarie 2020

Zidul și parcul!

 



Zidul și parcul!

 

 

            Povestea următoare este despre doi bărbați grav bolnavi, imobilizați la pat împărțind aceeași cameră de spital. Unuia dintre ei i se permitea să stea așezat în fiecare zi câte o oră pentru a facilita drenarea fluidului din plămâni. Patul său era poziționat în dreptul singurei ferește din cameră.

Celălalt bărbat era imobilizat în poziție culcată și îi era inaccesibilă ipotetica priveliște pe care o oferea unica fereastră.

Cei doi nu aveau altceva de făcut decât să stea de vorbă. Și vorbeau la nesfârșit: despre soțiile lor, despre carierele lor, despre serviciul militar și despre locurile în care își petreceau vacanțele. În fiecare după-amiază, cel căruia i se permitea să stea așezat, îi descria celuilalt ceea ce vedea afară.

Omul care nu putea privi pe fereastră ajunsese să trăiască pentru ora aceea din zi când i se descria amănunțit ceea ce se întâmpla în afara spitalului. Perspectiva sa se lărgea și căpăta substanță datorită acestei descrieri. Fereastra pare-se că dădea spre un parc cu un minunat lac. O mulțime de rațe sălbatice și lebede își găsiseră cămin în acel lac, iar copiii se jucau lansând în apă bărci în miniatură. Îndrăgostiții se plimbau îmbrățișați admirând florile în toate culorile curcubeului ce creșteau din belșug în parc. Copacii seculari mărgineau aleile, iar pe cer se profilau clădirile orașului ce se vedea în depărtare.

Omul de la fereastră povestea cu o voce domoală și cu detalii minuțios alese tot ce parcul îi dezvăluia. Celălalt se lăsa purtat de poveste închizând ochii și imaginându-și toate scenele. Într-o după-amiază călduță omul de la fereastră povesti despre parada care tocmai trecea prin parc. Deși bolnavul imobilizat nu putea auzi muzica, reușea să își imagineze clovnii, carele alegorice, caii împodobiți și mașinile decorate de sărbătoare.

Zilele treceau, iar omul ce nu putea privi pe fereastră începu să fie invidios pe șansa celuilalt. Aprecia efortul celui de la fereastră de a-i descrie în detaliu ce se întâmpla afară, dar și-ar fi dorit să fie el cel care putea admira priveliștea. Începuse să-și antipatizeze colegul de cameră și, în cele din urmă, ajunsese să-și dorească cu disperare să fel așezat în locul aceluia.

Într-o dimineață, infirmiera ce îi avea în grijă constantă că bolnavul de la fereastră murise liniștit în somn. Cu tristețe, cheamă asistenții să ia trupul neînsuflețit.

Curând după aceea, bolnavul ce tânjea după patul de lângă geam întrebă dacă nu poate fi mutat în locul pe care și-l dorise atât. Infirmiera îl transferă imediat și se asigură că stă confortabil apoi îl lăsă singur. Încet și cu mare greutate bolnavul nostru reuși se să proptească într-un cot și să încerce să arunce o primă privire afară. În sfârșit, se putea bucura nemijlocit de priveliștea de afară!

Se căzni să se întoarcă și privi pe fereastră. În locul parcului nu era decât un zid gol! Sună infirmiera și o întreabă: „Cum se face că omul acela, colegul meu de cameră, vedea un parc și un lac și îmi descria totul atât de fidel? Cum putea să îmi spună despre frumusețe și dragoste când, de fapt, el nu putea vedea decât un zid vechi de cărămidă?”

Sora îi răspunse surprinsă: „Vai! Nu știai că bietul tău coleg de cameră era orb? Nu putea vedea nici măcar zidul darămite altceva”. Apoi adăugă tristă: „Poate vroia doar să te încurajeze”[1].



[1] Pr. Lect. Univ. dr. Ovidiu Panaite, Prin joc spre viață, Reîntregirea, Alba Iulia, 2010, pp. 267-268

Faceți căutări pe acest blog